Monitorowanie parametrów pracy falowników  za pośrednictwem sieci WIFI lub LAN to ważny instrument diagnostyczny, dlatego zaleca się utrzymywanie ciągłego połączenia z dedykowanym portalem do monitorowania np. z portalem Solarweb. Chyba najczęstszym  problemem spotykającym falowniki PV jest właśnie utracenie połączenia z siecią wifi. Zazwyczaj utrata połączenia WIFI ma przyczynę w:

-wymianie routera lub zmiana nazwy sieci lub hasła w routerze;

-zmiana ustawień routera skutkująca osłabieniem zasięgu sieci;

Istnieją dwa sposoby na rozwiązanie tego problemu. Pierwszy sposób to -w przypadku zakupu nowego routera- wpisanie do nowego routera takiej samej nazwy sieci wifi i hasła jakie falownik miał zadane podczas ostatniej konfiguracji. Po wprowadzeniu tej zmiany w routerze, falownik powinien automatycznie połączyć się z zapamiętaną siecią wifi i powinien stać się aktywny w portalu Solarweb.com.

Jeśli natomiast celowo zmieniamy nazwę sieci i hasło, konieczne jest ponowne sprzężenie falownika z WIFI. Nie powinno to zająć więcej niż 5 min. Do konfiguracji potrzebny będzie komputer z wifi lub smartfon.

Falowniki Fronius Symo i Primo

Pierwszym krokiem jest wejście o ustawień falownika i aktywowanie punktu dostępowego WIFI Access Point. Po tej czynności powinniśmy zobaczyć sieć Fronius_xxxxxxxxx w liście dostępnych sieci WIFI. Należy połączyć się z tą siecią, otworzyć przeglądarkę internetową(np Chrome) i wpisać adres 192.168.250.181  .

Poniższe webinarium pokazuje jak tego dokonać.

 

Falowniki SolarEdge SE-xxK

Wystarczy ze smartfonem podejść do falownika, włączyć aplikację i menu wybrać pozycję „komunikacja falownika, następnie postępować wg instrukcji. Przejrzyście pokazane jest to na poniższym filmiku: